Cronología

Fitxa de descripció d’activitats de la memòria acadèmica

Oficina Web de la Universitat

Resum

L'objectiu de l'Oficina Web és coordinar la publicació d’informació de la UIB a través del web institucional i altres tecnologies web, vetllar pel compliment de la normativa aplicable, tant la legal com la d’imatge institucional, i explorar nous entorns tecnològics en l’àmbit de les tecnologies de la informació al web.

A continuació, detallam les intervencions que ha fet durant l'any acadèmic 2020-21.

Web públic

  • Actualment, hi ha 187 llocs web publicats i 454 editors del web públic amb imatge institucional als quals donam suport
  • Publicar el web amb imatge i estructura noves. Aquest projecte ha estat liderat pel Vicerectorat de Campus Digital i Transmèdia, i l'hem desenvolupat conjuntament amb la Secció de Comunicació Interna, Promoció i Imatge, del Servei de Comunicació, Promoció i Imatge.
  • Programar i millorar components per dotar-lo de més funcionalitats i per canviar l’aspecte del web
  • Publicar la informació d’estudis
    • Adaptam l'aplicació per generar i mostrar informació acadèmica d'estudis de grau, màster i doctorat automàticament a partir d’Acadèmic (SIGMA)
    • Milloram la publicació de la informació sobre estudis: nova informació als estudis de màster, grau i doctorat
  • Publicar els convenis de pràctiques dels estudiants

Portal privat

  • Actualitzar la plataforma del portal per dotar-lo de funcionalitats noves
  • Millorar la pàgina d'entrada al portal del PAS

Aplicacions

  • Migració de les aplicacions seguint la nova arquitectura
  • Aplicació per consultar els convenis de pràctiques
  • Desenvolupament d'una aplicació interna per facilitar la generació sota demanda de pàgines dels plans d'estudis, consulta de dades del personal docent i generació sota demanda de les seves fitxes personals
  • Integració de l'aplicació de consulta de censos electorals al portal, de manera que el personal i alumnat de la UIB vegi automàticament les seves dades als processos electorals

Suport i formació

  • Sessions formatives d’iniciació als usuaris editors (16 hores repartides en 10 sessions, en les quals s’ha donat formació a 10 editors).
  • Suport als 454 usuaris editors mitjançant telèfon i correu electrònic
  • Atenció a 145 incidències de suport mitjançant el gestor d’incidències
  • Tant per a la formació com per al suport als usuaris editors, ens hem adaptat a la situació generada per la COVID-19 i hem canviat quasi totes les reunions presencials per videoconferències. Les eines emprades per dur a terme aquesta tasca han estat:
    • Telèfon: durant la jornada laboral tenim el telèfon de la UIB desviat al particular, de manera que sempre estam disponibles per aquesta via
    • Skype amb usuaris que el fan servir normalment. Per aquesta via ens fan consultes pel xat i videotrucades, si trobam que poden ajudar a resoldre la consulta
    • Zoom, tant els comptes particulars (si eren de dues persones o durant menys de 40 minuts) com el compte de la UIB

Edició web

  • Hem atès 573 incidències i 234 correus de petició de canvis de contingut als llocs web amb imatge institucional.

Normativa

  • Aplicació del Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, al web amb imatge institucional:
    • Crear els informes que ens ha demanat l'Observatori d'Accessibilitat, organisme nacional al qual hem de retre comptes.
    • Revisar en profunditat (automàtica i manual) del nou web institucional (que dona com a resultat un dels informes esmentats)

Assistència a congressos

  • Liferay Symposium Spain 2020, al mes d’octubre, en línia
  • Participació amb la comunitat espanyola de Liferay CE i la Universitat de Múrcia - https://www.youtube.com/watch?v=JnkkCU_hGTw
  • Jornada «Real Decreto 1112/2018 sobre accesibilidad de los sitios web y aplicaciones móviles», de la CRUETIC, en línia
  • Seminari en línia: «Taller de accesibilidad web para el sector público en España», organitzat per Siteimprove
  • Seminari en línia: «Accesibilidad web en España: Tendencias, legislación europea y tecnologías inclusivas», organitzat per Siteimprove
  • Assistència telemàtica a la conferència «Love conference for Java developers»
  • Seminari en línia «Best practices on how to manage logs, metrics and APM using elastic observability»
  • Seminari en línia: «Diferenciadores clave de una intranet moderna»

Enllaços pàgina web