Activitats realitzades

Gestor d’Incidències

Les peticions que hem atès amb el gestor d’incidències, això inclou tant les consultes a l'oficina web sobre web institucional i l'espai personal, com les peticions d’edicions a determinats webs amb imatge institucional:

  • Consultes i suport en general ens han arribat 114+98
  • Sol·licituds d’edició: 514

De totes maneres també rebem peticions a través d’altres vies com són per telèfon i presencialment. Aquestes són més difícils de comptabilitzar

Web públic amb imatge institucional

  • Moltes de les incidències del projecte de suport i d'edició indicades a l'apartat anterior són del web públic amb imatge institucional.
  • S'ha donat suport i formació als usuaris editors, els quals a final d'aquest any hi ha 187 repositoris publicats i 444 usuaris editors.
  • S'han impartit 16,5 hores de de formació a 12 editors de 9 repositoris.
  • Publicació del web amb la nova imatge i estructura, projecte liderat pel Vicerectorat de Campus Digital i Transmèdia i s'ha desenvolupat conjuntament amb de la Secció de Comunicació Interna, Promoció i Imatge del Servei de Comunicació, Promoció i Imatge

Informació pública sobre estudis

Apart de les tasques repetitives de cada any necessàries per a publicar la informació de l'oferta anual, s'han afegit una sèrie de millores

  • Adaptació a l'aplicatiu de gestió acadèmica Acadèmic per publicar la informació acadèmica dels estudis de grau i màster, que s'ha posat en marxa dins el 2020.
  • Millores a la publicació dels estudis de Doctorat per adaptar-los a les peticions rebudes dels acreditadors als responsables dels estudis.

Aplicacions internes

  • Hem fet algunes millores a aplicacions per resoldre les noves funcionalitats demanades pels usuaris o per complir amb la normativa vigent.
  • Generació de nous llistats d'esdeveniments de l'agenda Symposium per a la integració dins pàgines del web institucional
  • Adaptació de l'aplicació d'Agenda per actualitzar l'API d'accés a Symposium ja que han deixat la versió actual marcada com obsoleta.
  • Aplicació per publicar la informació de l'estructura dels serveis administratius a partir de l'estructura orgànica de la UIB
  • Desenvolupament d'una aplicació interna per facilitar la generació sota demanda de pàgines dels plans d'estudis, consulta de dades dels personal docent i generació sota demanda de les seves fitxes personals.
  • Integració de l'aplicació de consulta de censos electorals al portal, de forma que el personal i alumnat de la UIB veig automàticament les seves dades als diferents processos electorals.
  • Actualització de la versió de Java als servidors de Java 8 a Java 11, per fer servir la versió actualment estable amb disposa de suport. Adaptació de totes les aplicacions, llibreries i processos de desenvolupament a la nova versió.
  • Actualització tecnològica de l'aplicació del directori telefònic de la UIB, per resoldre problemes tècnics debuts a que la versió actual fa servir software obsolet que no té continuació ni suport. No s'ha posat encara en marxa per no coincidir amb els canvis de web i portal.
  • Actualització de la plataforma de gestió i control de logs, ampliant les funcionalitats per afegir monitorització dels servidor i les aplicacions (Elastic Platform).
  • Actualització tecnològica de les aplicacions per consultar les guies docents i els antics programes de 1er/2on cicle. Ara són una única aplicació que consumeix menys recursos i carrega menys el servidor web de la UIB.

Gestió de l’Oficina

Seguim amb les reunions quinzenals per a veure l'estat al qual estàvem i per a on continuar. A l'estar connectats tota la jornada el dia a dia el resolem intercanviant les opinions i dubtes quan van sorgint. Apart per a la gestió dels objectius als quals ens comprometérem arrel de la carrera professional també feim reunions periòdiques per tractar els objectius.

Ens hem adaptat a la nova situació provocada pel COVID-19 i a partir de març per a la comunicació interna hem emprat l’Skype:

  • Durant tot el dia estàvem connectats amb aquesta eina de manera que en qualsevol moment ens podíem consultar qualsevol incidència, comentari o consulta durant tota la jornada, tant en xat com en videotrucada si era necessària. Amb aquest sentit usàvem un grup en el qual hi estam tots i així tots sabíem un poc el que feia l’altra.
  • Per fer reunions de seguiment, gairebé setmanals

Formació i suport

Tant per la fer formació com el suport als usuaris editors ens hem adaptat a la situació generada pel COVID-19 i hem canviat quasi la totalitat de reunions presencials per videoconferències. Les eines emprades per du a terme aquesta tasca han estat:

  • Telèfon, durant la jornada laboral tenim els nostres telèfons adreçats als particulars, de manera que estam disponibles per aquesta via
  • Skype amb usuaris que el fan servir normalment. Per aquí ens fan tant consultes pel xat, com videotrucades si trobam que pot afavorir la resolució de la consulta.
  • Zoom, tant les comptes particulars si eren de dues persones o menys de 40 minuts, com el del compte de la UIB

Portal

Dins el 2020, hem iniciat la migració de la plataforma del Portal Liferay 6.2 a la 7.3. Encara que al finals d'anys estava a punt, el canvi es farà dins el primer trimestre del 2021.

Accessibilitat

  • Actualització del manual de com fer pàgines accessibles al web institucional.
  • Curs en línia "Criteris d’accessibilitat per a editors de continguts" dirigida als editors de pàgines web amb imatge institucional.
  • Reunions periòdiques de la Unitat Responsable D'accessibilitat, formada per membres de diferents serveis i oficines de la UIB de la qual en forma part la directora com a responsable i un altre membre de l'Oficina.
  • Elaboració dels diferents informes
  • Revisió en profunditat (automàtica + manual) del nou web institucional (que dóna com a resultat un dels informes esmentats anteriorment)
  • Assistència telemàtica a la jornada "Real Decreto 1112/2018 sobre accesibilidad de los sitios web y aplicaciones móviles" de la CRUETIC.
  • Assistència al webinar "Taller de accesibilidad web para el sector público en España" organitzat per Siteimprove
  • Assistència al webinar "Accesibilidad web en España: Tendencias, legislación europea y tecnologías inclusivas" organitzat per Siteimprove

Altres

  • La directora de l'Oficina Web forma part de la Comissió de Transparència
  • La directora ha participat al Grup de Treball HRS4R (Human Resources Strategy for Researchers)
  • Assistència telemàtica al LIFERAY Symposium 2020
  • Assistència telemàtica a la conferència "jLove Conference for Java developers"
  • Assistència al webinar "Best Practices on how to manage logs, metrics and APM using Elastic Observability"
  • Assitència al webinar "Diferenciadores clave de una Intranet Moderna"

Gràfiques

Global

Portal

Web 2020

Web públic