Activitats realitzades
Gestor d’Incidències
Les peticions que hem atès amb el gestor d’incidències, això inclou tant les consultes a l'oficina web sobre web institucional i l'espai personal, com les peticions d’edicions a determinats webs amb imatge institucional:
- Consultes i suport en general ens han arribat 114+98
- Sol·licituds d’edició: 514
De totes maneres també rebem peticions a través d’altres vies com són per telèfon i presencialment. Aquestes són més difícils de comptabilitzar
Web públic amb imatge institucional
- Moltes de les incidències del projecte de suport i d'edició indicades a l'apartat anterior són del web públic amb imatge institucional.
- S'ha donat suport i formació als usuaris editors, els quals a final d'aquest any hi ha 187 repositoris publicats i 444 usuaris editors.
- S'han impartit 16,5 hores de de formació a 12 editors de 9 repositoris.
- Publicació del web amb la nova imatge i estructura, projecte liderat pel Vicerectorat de Campus Digital i Transmèdia i s'ha desenvolupat conjuntament amb de la Secció de Comunicació Interna, Promoció i Imatge del Servei de Comunicació, Promoció i Imatge
Informació pública sobre estudis
Apart de les tasques repetitives de cada any necessàries per a publicar la informació de l'oferta anual, s'han afegit una sèrie de millores
- Adaptació a l'aplicatiu de gestió acadèmica Acadèmic per publicar la informació acadèmica dels estudis de grau i màster, que s'ha posat en marxa dins el 2020.
- Millores a la publicació dels estudis de Doctorat per adaptar-los a les peticions rebudes dels acreditadors als responsables dels estudis.
Aplicacions internes
- Hem fet algunes millores a aplicacions per resoldre les noves funcionalitats demanades pels usuaris o per complir amb la normativa vigent.
- Generació de nous llistats d'esdeveniments de l'agenda Symposium per a la integració dins pàgines del web institucional
- Adaptació de l'aplicació d'Agenda per actualitzar l'API d'accés a Symposium ja que han deixat la versió actual marcada com obsoleta.
- Aplicació per publicar la informació de l'estructura dels serveis administratius a partir de l'estructura orgànica de la UIB
- Desenvolupament d'una aplicació interna per facilitar la generació sota demanda de pàgines dels plans d'estudis, consulta de dades dels personal docent i generació sota demanda de les seves fitxes personals.
- Integració de l'aplicació de consulta de censos electorals al portal, de forma que el personal i alumnat de la UIB veig automàticament les seves dades als diferents processos electorals.
- Actualització de la versió de Java als servidors de Java 8 a Java 11, per fer servir la versió actualment estable amb disposa de suport. Adaptació de totes les aplicacions, llibreries i processos de desenvolupament a la nova versió.
- Actualització tecnològica de l'aplicació del directori telefònic de la UIB, per resoldre problemes tècnics debuts a que la versió actual fa servir software obsolet que no té continuació ni suport. No s'ha posat encara en marxa per no coincidir amb els canvis de web i portal.
- Actualització de la plataforma de gestió i control de logs, ampliant les funcionalitats per afegir monitorització dels servidor i les aplicacions (Elastic Platform).
- Actualització tecnològica de les aplicacions per consultar les guies docents i els antics programes de 1er/2on cicle. Ara són una única aplicació que consumeix menys recursos i carrega menys el servidor web de la UIB.
Gestió de l’Oficina
Seguim amb les reunions quinzenals per a veure l'estat al qual estàvem i per a on continuar. A l'estar connectats tota la jornada el dia a dia el resolem intercanviant les opinions i dubtes quan van sorgint. Apart per a la gestió dels objectius als quals ens comprometérem arrel de la carrera professional també feim reunions periòdiques per tractar els objectius.
Ens hem adaptat a la nova situació provocada pel COVID-19 i a partir de març per a la comunicació interna hem emprat l’Skype:
- Durant tot el dia estàvem connectats amb aquesta eina de manera que en qualsevol moment ens podíem consultar qualsevol incidència, comentari o consulta durant tota la jornada, tant en xat com en videotrucada si era necessària. Amb aquest sentit usàvem un grup en el qual hi estam tots i així tots sabíem un poc el que feia l’altra.
- Per fer reunions de seguiment, gairebé setmanals
Formació i suport
Tant per la fer formació com el suport als usuaris editors ens hem adaptat a la situació generada pel COVID-19 i hem canviat quasi la totalitat de reunions presencials per videoconferències. Les eines emprades per du a terme aquesta tasca han estat:
- Telèfon, durant la jornada laboral tenim els nostres telèfons adreçats als particulars, de manera que estam disponibles per aquesta via
- Skype amb usuaris que el fan servir normalment. Per aquí ens fan tant consultes pel xat, com videotrucades si trobam que pot afavorir la resolució de la consulta.
- Zoom, tant les comptes particulars si eren de dues persones o menys de 40 minuts, com el del compte de la UIB
Portal
Dins el 2020, hem iniciat la migració de la plataforma del Portal Liferay 6.2 a la 7.3. Encara que al finals d'anys estava a punt, el canvi es farà dins el primer trimestre del 2021.
Accessibilitat
- Actualització del manual de com fer pàgines accessibles al web institucional.
- Curs en línia "Criteris d’accessibilitat per a editors de continguts" dirigida als editors de pàgines web amb imatge institucional.
- Reunions periòdiques de la Unitat Responsable D'accessibilitat, formada per membres de diferents serveis i oficines de la UIB de la qual en forma part la directora com a responsable i un altre membre de l'Oficina.
- Elaboració dels diferents informes
- Revisió en profunditat (automàtica + manual) del nou web institucional (que dóna com a resultat un dels informes esmentats anteriorment)
- Assistència telemàtica a la jornada "Real Decreto 1112/2018 sobre accesibilidad de los sitios web y aplicaciones móviles" de la CRUETIC.
- Assistència al webinar "Taller de accesibilidad web para el sector público en España" organitzat per Siteimprove
- Assistència al webinar "Accesibilidad web en España: Tendencias, legislación europea y tecnologías inclusivas" organitzat per Siteimprove
Altres
- La directora de l'Oficina Web forma part de la Comissió de Transparència
- La directora ha participat al Grup de Treball HRS4R (Human Resources Strategy for Researchers)
- Assistència telemàtica al LIFERAY Symposium 2020
- Assistència telemàtica a la conferència "jLove Conference for Java developers"
- Assistència al webinar "Best Practices on how to manage logs, metrics and APM using Elastic Observability"
- Assitència al webinar "Diferenciadores clave de una Intranet Moderna"