Publicació d'una guia per crear documents Word accessibles i generació de PDF

  jueves, 31/octubre/2019

Contenido en el idioma por defecto

Des de l’Oficina Web, hem redactat una guia per la creació de documents Word que siguin accessibles i com s’han de convertir aquests a documents PDF, mantenint les característiques d’accessibilitat. Amb la redacció i publicació d'aquesta guia volem facilitar als usuaris editors de continguts la creació de documents electrònics accessibles i donar una passa més per aconseguir un web més accessible per a tothom.

L’objectiu d’aquesta guia és donar les indicacions de què s’ha de fer, en general, per crear documents que siguin accessibles; aquestes recomanacions són aplicables a la redacció de qualsevol tipus de document electrònic, incloent també els que s’editen emprant l’eina Word. En qualsevol cas, ja que aquesta és una eina d’ús habitual en l’edició, també s’indica com s’ha fer a Word per aconseguir aplicar aquestes recomanacions.

Usualment, els documents electrònics que se comparteixen amb altres persones (web, correu, etc.), solen tenir format PDF. Així doncs, com a darrera informació, a la guia s’explica com s’ha de fer una revisió de l’accessibilitat des de Word i com s’ha de convertir el document Word accessible a format PDF per tal de mantenir aquestes característiques d’accessibilitat que s’han inclòs al document redactat.

Teniu disponible la guia Creació de documents accessibles i generació de PDF a l’apartat de guies del Manual del gestor de continguts o bé des de la pàgina de l’Oficina Web.